понеділок, 20 червня 2016 р.

Роздуми з приводу, або як ми працювали протягом цього навчального року…

Підходить час літніх відпусток, а з ним і пора учительських жнив. Хочеться озирнутися
назад, згадати наші досягнення і перемоги, проаналізувати свої помилки, окреслити перспективи на майбутнє.
З чого почати? Напевно, з блогу. Він народився рік тому – 20 червня 2015 року і на сьогоднішній день є найвідвідуванішим серед блогів методичних об`єднань нашого району – більше 7000 переглядів за рік.
Для кого був створений блог? За задумкою нашого методиста і голови МО,  блог повинен бути корисним усім: учителям фізики, учням і нашим колегам-однодумцям.
Методичне об'єднання  налічує 23 особи, з них : 13 мають вищу категорію, 3 - першу, 5 - другу і 2 - молоді спеціалісти (на кінець року 1).
Провідна тема, над якою ми працюємо "Створення умов для особистісно орієнтованого навчання", методичні теми більшості учителів відповідають спільній темі МО. Уся методична робота  будується на діагностичній основі і спрямована на задоволення фахових потреб учителів фізики району.
Особлива увага нашим методичним об'єднанням приділялася переходу на оновлену програму з фізики відповідно до нових Державних стандартів. Тому значна частина публікацій блогу була націлена на учителів, що викладають у 7 класах та їх учнів.
Робота методичного об’єднання була спрямована на досить нову і перспективну ділянку роботи – створення і виконання учнівських проектів.
З цією метою  25 вересня 2015 року на базі Кам’янської ЗОШ №1 відбувся семінар-практикум учителів фізики на тему «Організація проектної діяльності на уроках фізики у 7 класі».
Ми запросили  районного тренера за програмою "Інтел - Навчання для майбутнього" Олефіренко Н.М. (Кам’янська ЗОШ№1) виступити перед учителями фізики на тему "Метод проектів – метод цілісного розв'язання компетентнісних задач". Під час практичної частини семінару педагоги, об’єднавшись у групи, самі спробували виконати завдання для дослідження і захистити їх. Як підсумок роботи семінару були вироблені методичні рекомендації щодо організації проектної діяльності з учнями.
12 лютого учителі фізики зустрілися на черговому семінарі в стінах Кам`янської загальноосвітньої школи №3. Тема семінару "Технологія створення ситуації успіху на уроці фізики". Був проведений урок - захист проектів з теми "Тертя" (вчитель Гончарик О.Г.). Семикласники  досліджували різні види тертя, розв`язували якісні задачі з теми, демонстрували презентації. У роботі семінару взяла участь практичний психолог школи Кам`янецька І.В.
Одна з вимог навчально-виховного процесу полягає в тому, що предмет навчання має бути для дитини цікавим. Тому в своєму педагогічному арсеналі вчитель повинен знаходити щось нове, аби заохотити учнів до пошуків потрібної інформації, якісного опрацювання нової теми. Серед таких форм роботи – навчальний квест. Спробували свої сили у такій формі роботи учні Вербівської загальноосвітньої школи (вчитель Олексенко Н.Р.)
Відразу ж хочу відмітити, що ця тема залишається актуальною, тому планується продовжити роботу по опануванню проектної технології і у наступному навчальному році. Керівник творчої групи – Олексенко Н.Р.
Одним із викликів часу стає організація дистанційного та перевернутого навчання. Вимушені канікули, спричинені карантином, змусили оптимізувати роботу вчителя і використати можливості  навчання засобами відео уроків. Нажаль, ми ще не маємо досвіду у створенні власних дистанційних курсів, але можливості Інтернет дозволили використати ресурси нашої колеги – учителя фізики з Хорольської гімназії Олени Горбатко.
Навчання – це важка інтелектуальна праця, і тому завдання учителя полягає у тому, щоб зробити її цікавою, захопливою, адже природнім способом життя дитини є гра. Так, були зроблені перші спроби використати додаток Web 2.0 для підтримки навчання за допомогою інтерактивних модулів LearningApps. На блозі розміщено деякі типи інтерактивних завдань, які можна використати на різних етапах уроку і у підготовці учнями домашнього завдання.
Для зручності користувачів блогу у розділі «Підручники і посібники» розміщено електронні версії підручників, збірників задач та літератури для організації позакласної роботи з фізики.
Робота з творчо обдарованими учнями – один із пріоритетних напрямків діяльності наших  учителів.  Ми раділи здобуткам юних астрономів  на обласному етапі предметної олімпіади: Волошина Богдана, учня 10 класу Кам`янського еколого-економічного ліцею, вчитель Бойко Н.Ю. (ІІІ місце); Постригань Анни, учениці 10 класу Косарської загальноосвітньої школи, вчитель Легенька Н.А. (ІІІ місце); Кравченко Наталії, учениці 11 класу Кам`янського еколого-економічного ліцею, вчитель Бойко Н.Ю. (ІІІ місце) та переможців обласної олімпіади з фізики - Бухтія Олександра, учня 9 класу еколого-економічного ліцею, вчитель Бойко Н.Ю., Постригань Анни, учениці 10 класу Косарської ЗОШ, вчитель Легенька Н.А.
Ще одна форма роботи з талановитою молоддю – Мала Академія Наук.  Переможці ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України 2015-2016 у відділенні «Технічні науки»:
Кириченко Євген –ІІ місце , учень 9 класу,  Кривохижа Валерій-ІІІ місце, учень 11 класу Кам’янської ЗОСШ №2, вчитель Куцупатра А.М.;
Постригань Анна - ІІ місце, учениця 10 класу,  Лупко Іван- ІІІ місце, учень 10 класу Косарської загальноосвітньої школи, вчитель Легенька Н.А.;
Бухтій Олександр – ІІ місце,  учень 9 класу еколого-економічного ліцею, вчитель Бойко Н.Ю.; Волошин Богдан – ІІІ місце, учень 10 класу Кам`янського еколого-економічного ліцею, вчитель Бойко Н.Ю.;
Клочанка Назар – ІІІ місце, учень 9 класу Жаботинської загальноосвітньої школи, вчитель Бадиля Л.М.
У відділенні «Фізика та астрономія»: Постригань Анна - ІІ місце, учениця 10 класу Косарської загальноосвітньої школи, вчитель Легенька Н.А.
Крім того значною популярністю у наших учнів користується Всеукраїнський фізичний конкурс «Левеня», учасниками якого у цьому році стали 99 осіб. Найбільше учасників – це учні Кам`янських №1 і 2, Вербівської, Косарської та Лузанівської загальноосвітніх шкіл.
Учительська професія спонукає нас до постійного самоудосконалення: шляхом проходження курсової підготовки, участі у методичних заходах на рівні району та у своїх навчальних закладах, через самоосвіту тощо. Враховуючи потреби членів МО під час осінніх канікул учитель еколого- економічного ліцею Бойко Н.Ю. проводила практикум по розв'язанню задач підвищеної складності. Останнім часом популярними стають Інтернет-семінари і конференції, де можна ознайомитись із досвідом колег з інших районів, поділитися своїми педагогічними знахідками. Саме у такому заході брала участь учитель Косарської ЗОШ Легенька Н.А.
Здається, усе в нас гаразд,  але є багато "але"... Чому з 16 членів МО, які мають вищу і першу категорії, жоден учитель не представив свої надбання на виставку "Освіта Черкащини" та на виставку цифрових технологій, не друкувався у фахових виданнях? Чому пробні тести, які проводив Черкаський ОІПОПП наші учні благополучно "завалили"? Чому пороговий тестовий бал ЗНО з фізики є ганебно низьким уже другий рік поспіль? Чому рівень навчальних досягнень з фізики більшості учнів навчальних закладів, які проходили атестацію у цьому навчальному році становив від 2 до 4 балів?
Не хотілося б закінчувати підведення підсумків на такій ноті, сподіваюсь, що усі негаразди ми подолаємо разом. Адже робота МО - це система взаємопов'язаних дій, яка забезпечує безперервний розвиток особистості педагога, формування колективу однодумців, а у кінцевому результаті - підвищення якості освітнього рівня навчальних закладів нашого району.



Немає коментарів:

Дописати коментар